Take IT On

Hoe wij van een onderzoeksrapport een b2b-contentserie maakten.

Disciplines

strategie concept redactie content creatie

De uitdaging

Om meer voet aan de grond te krijgen binnen het Medium Business (MB) segment (100-500 werknemers), liet Dell Technologies in 2019 door IDG een internationaal onderzoek uitvoeren naar de staat van IT binnen deze bedrijven. Hoe denken ze over IT? Wat doen ze? Wat zien ze als kansen en uitdagingen? Dell Technologies Nederland schakelde SOCIAL.INC in om aan de hand van de onderzoeksresultaten weer op de juiste manier bij MB IT Decision Makers onder de aandacht te komen.

Aanpak en uitwerking

Onze eerst stap was het bedenken en maken van een overkoepelende campagnenaam (‘TAKE IT ON’) met bijbehorend campagnebeeld, zodat het binnen de totale content-activiteiten van Dell Technologies direct duidelijk werd, dat dit een boodschap was voor een specifieke doelgroep. En om ervoor te zorgen dat al onze activiteiten bij elkaar zouden optellen:

Campagnebeeld

Vervolgens selecteerden wij de meest relevante en kansrijke bevindingen die voor Nederland uit het rapport naar voren kwamen en maakten rond deze onderwerpen vier verschillende blogs. Naast de onderzoekresultaten – ondersteund via speciaal door ons ontwikkelde infographics – werden de blogs vooral gebaseerd op interviews die wij afnamen bij verschillende specialisten binnen Dell Technologies.

De specialisten kregen een centrale plek in de uitwerking van de blogartikelen en alle blogs sloten af met een mogelijkheid om het volledige IDG-onderzoek te downloaden (uiteraard na het achterlaten van contactgegevens!) of om in te schrijven voor het Dell Technologies Forum in december van dat jaar.


Voorbeeld: fragment uit het blog ‘TAKE IT ON | Verbeter je marktpositie met een flexibele IT-omgeving’:

Lees hier alle blogs:

TAKE IT ON: IT security
TAKE IT ON: IT flexibiliteit
TAKE IT ON: opkomende technologieën
TAKE IT ON: IT budget

Tot slot creëerden wij per blog een serie van drie verschillende social posts, van animerende visuals tot ‘blog preview’ posts, die in opeenvolgende weken gepubliceerd werden op LinkedIn en Twitter. Om ervoor te zorgen dat de berichten bij de juiste Decision Makers zouden bereiken, werden de social berichten super gericht ondersteund met de inzet van advertentiebudget.

Resultaten

Zonder concurrentiegevoelige details prijs te geven, kijken wij terug op een zeer geslaagd project dat Dell Technologies niet alleen een mooie campagne opleverde, maar ook een campagneconstruct dat vaker kan worden toegepast en verder kan worden geperfectioneerd!

Meer weten?

Emile van den Berg
Strategy & Business Development

06 - 23 24 53 82
emile@socialinc.nl