H e t n u t e n d e n o o d z a a k v a n i n t e r n e c o m m u n i c a t i e

Sonja Loth, Director Strategy & Innovation MPG.Group, in gesprek met Peter Wybenga over het belang van interne communicatie.

Geplaatst door Sonja Loth

Op 16 april 2021

Sonja Loth is oprichter van SOCIAL.INC en Director Strategy & Innovation van MPG.Group. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV praat zij over de nut en noodzaak van interne communicatie.

"Interne communicatie is zoveel meer dan alleen interne branding"

Sonja Loth: “Interne communicatie heeft het afgelopen jaar aan kracht gewonnen, misschien omdat de board ineens het boegbeeld moest worden voor de eigen organisatie en erbuiten. Als wat je binnen je bedrijf doet niet klopt met het beeld naar buiten, heb je geen verhaal.”

“Familiebedrijven kunnen dat goed, maar grote organisaties zagen dat lang niet. Interne communicatie is zoveel meer dan alleen interne branding. Het gaat ook over mensen betrokken houden, zorgen dat je team goed geïnformeerd is en achter de koers staat. We hebben daar onderzoek naar gedaan en vooral in middelgrote bedrijven tussen de 5 en 250 medewerkers hebben mensen het gevoel dat ze beter geïnformeerd zouden kunnen zijn.”

Download onze whitepaper

Uit ons eigen onderzoek blijkt dat meer dan 80% van de werknemers interne communicatie juist nu belangrijk vindt. Meer dan 35% overweegt om na de pandemie vaker thuis te blijven werken. Werkgevers moeten dus harder werken om in contact te blijven met hun werknemers.

Wil jij serieus aan de slag met interne communicatie? Of heeft de contentstrategie voor jouw medewerkers een update nodig? Download dan de MPG whitepaper ‘Thuiswerkers snakken naar echt contact met hun werkgever’.

Meer weten?

Sonja Loth
Director Strategy & Innovation MPG.Group

06 - 53 63 56 35
sonja@socialinc.nl