S t r a t e g i e e n c a m p a g n e v o o r F N V Y o u n g & U n i t e d

#ZieOns is een door SOCIAL.INC ontwikkelde campagne om samen met jonge mensen te zorgen voor een eerlijke, sociale arbeidsmarkt.

Geplaatst door Sonja Loth

Op 29 juni 2021

De generatie jonge mensen (17-34 jaar) heeft het lastiger dan eerdere generaties. 65% van de jonge mensen ervaart stress door slechte contracten. Flutcontracten, overuren en arbeidsdiscriminatie. Hoge huren en geen starterswoningen. Terwijl Nederland vergrijst en jongeren zó hard nodig zijn om de problemen van morgen op te lossen.

Er was nog geen stem van jonge werkenden. Nu wel. Er was nog nauwelijks besef van het belang van een vakbond. Straks wel! FNV Young & United ontwikkelde met SOCIAL.INC een strategie en campagne voor social, video, bioscoop en influencers. De productie was in handen van Bruut Amsterdam.

FNV Young & United gaat nu eindelijk het grote publiek bereiken!

Marjon Cocheret de la Morinière, teamleider FNV Young & United: “Achter de schermen hebben we een jaar gewerkt aan het Young & United merk. Nu gaat het eindelijk het grote publiek bereiken. Ik kan niet wachten tot heel jong Nederland de krachten bundelt voor een eerlijke, sociale arbeidsmarkt.”

Sonja Loth, Director Strategy & Innovation SOCIAL.INC/MPG.Group: “Er is niets mooiers dan met communicatie bij te dragen aan maatschappelijke issues. De verhalen van de hoofdpersonen uit de campagne heeft ons ongelofelijk geïnspireerd. Tot een hele mooie campagne en tot lidmaatschappen bij mensen in ons team!”

Kijk meer meer informatie en campagnecontent op youngandunited.nl/zieons.

Over FNV Young & United

FNV Young & United is de jonge tak van dé vakbond van Nederland: de FNV. En de stem van jonge mensen bij werkgevers en politiek. Samen met jonge mensen werkt FNV Young & United aan een socialer Nederland. Bijvoorbeeld met loopbaanadvies en trainingen. Of uitleg over contracten, of onderhandelingen met werkgevers. De inzet: eerlijkere wetten en een eerlijke arbeidsmarkt die een goede toekomst verzekeren voor alle harde jonge werkers.

Over SOCIAL.INC

SOCIAL.INC, onderdeel van MPG.Group, is een bureau voor digitale content en social media. SOCIAL.INC helpt merken betekenisvol te zijn bij doelgroepen en in de maatschappij. Gedreven door data en creativiteit, vinden, verpakken en verspreiden we verhalen. SOCIAL.INC werkt onder andere voor Bloemenbureau Holland, Techniek Nederland, Randstad, IKEA Foundation en Yuverta.

Meer weten?
Neem voor meer informatie of beeldmateriaal contact op met Sonja!

Sonja Loth
Director Strategy & Innovation Mmmatter

06 - 53 63 56 35
sonja@socialinc.nl